Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK)

Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK)

Doradzamy pracodawcy w wyborze instytucji zarządzającej PPK oraz pomagamy we wdrożeniu PPK w jego przedsiębiorstwie.

Dwa lata temu ustawodawca wprowadził Pracownicze Plany Kapitałowe - nowy program oszczędności pracowniczych, na który składają się pracodawca, Skarb Państwa oraz sam pracownik.

Pierwszy cel PPK:

umożliwienie pracownikom oszczędzania pieniędzy na przyszłą emeryturę jako opcji dodatkowej do państwowego systemu emerytalnego, gwarantowanego przez ZUS.

Gromadzone w ramach PPK oszczędności są prywatnymi środkami pracownika i podlegają takiej samej ochronie jak pieniądze zgromadzone na kontach bankowych. Zgromadzone środki pracownik będzie mógł wypłacić, co do zasady, najwcześniej po ukończeniu 60 roku życia.

Istnieje możliwość wypłaty części lub nawet całości zgromadzonych środków przed tym czasem, ale jedynie w określonych przypadkach (czytaj więcej TUTAJ – link do artykułu Jakuba).

Drugi cel PPK:

W ramach II etapu wdrażania PPK przedsiębiorstwa zatrudniające między 20 a 250 pracowników najpóźniej do 27 października 2020 r. muszą podpisać umowę o zarządzanie PPK, czyli umowę, którą pracodawca zawiera z wybraną instytucją oferującą PPK.

Natomiast do 10 listopada 2020 r. pracodawca podpisuje w imieniu i na rzecz pracowników, którzy przystąpili do PPK umowę o prowadzenie PPK z wybraną wcześniej instytucją.

Na rynku jest wiele podmiotów oferujących PPK. Jako broker ubezpieczeniowy pomagamy w wyborze instytucji, która:

➤Ma najbardziej przyjazny dla pracodawcy system obsługi PPK.

➤Posiada doświadczenie niezbędne w podobnych do PPK produktach, np. grupowych ubezpieczeniach na życie.

➤Oferuje pracownikom benefity, np. dodatkowe ubezpieczenie NNW.

Następnie, porównujemy oferty instytucji oferujących PPK

Podczas spotkania z przedsiębiorcą lub wyznaczonym przez niego pracownikiem, np. z działu kadr, przedstawiamy porównanie ofert instytucji oferujących PPK, uwzględniając zarówno korzyści dla pracowników, jak i pracodawcy.

W przygotowanym przez nas porównaniu przeanalizowaliśmy także to, jak wygląda proces obsługi PPK po jego wdrożeniu i jakie narzędzia poszczególne instytucje proponują pracodawcy, m.in. aplikacje do prowadzenia rozliczeń PPK.

Po dokonaniu wyboru doprowadzamy do zawarcia umowy o zarządzanie PPK między przedsiębiorcą a wybraną instytucją.

Następnie pomagamy przedsiębiorcy w doprowadzeniu do zawarcia w imieniu i na rzecz pracowników umowy o prowadzenie PPK, a także, na życzenie pracodawcy, przeprowadzamy szkolenie dla pracowników z zakresu PPK, w którym odpowiadamy na nurtujące pracowników pytania, zdejmując ten obowiązek z barków pracodawcy.

Podsumowując

Dzięki współpracy z nami pracodawca nie musi poświęcać czasu swoich pracowników na wybór instytucji, analizę ofert oraz wdrożenie PPK. Zrobimy to za niego bezpłatnie od etapu wyboru najlepszej oferty do momentu wdrożenia PPK w przedsiębiorstwie.

Czasy epidemii pokazały, że w trudnych chwilach możemy liczyć przede wszystkim na siebie. Przy okazji wdrażania PPK warto umożliwić pracownikom dodatkowo przystąpienie do grupowego ubezpieczenia na życie, które będzie prowadzone w przedsiębiorstwie.

Dzięki temu, że do ubezpieczenia przystępuje wiele osób, pracownicy za niską składkę (opłacaną indywidualnie) zyskują kompleksową ochronę siebie i swojej rodziny. Dodatkowe benefity mogą też działać motywująco dla osób już pracujących w firmie oraz zachęcać nowe osoby do ubiegania się o zatrudnienie.

Kontakt

Skontaktuj się
z nami

adres
Armii Krajowej 14b, IIIp
72-600 Świnoujście

Formularz kontaktowy

    Zapytanie

    Termin

    Dane kontaktowe

    Zgody

    Jesteś zainteresowany usługą Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK)?

    Zostaw do siebie kontakt, oddzwonimy.

      Imię
      Nazwisko
      E-mail
      Firma
      Telefon
      Treść wiadomości
      Zapoznałam/em się z informacjami o Administratorze oraz o przetwarzaniu moich danych osobowych. Wypełnienie formularza oznacza, że podane w nim dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi. Jeśli Twoje pytanie będzie odnosić się do naszych usług, w odpowiedzi możemy przedstawić Ci ofertę, a także w przyszłości przekazywać informacje handlowe.

      Prezentacja nieruchomości

      Wypełnij formularz, nasz konsultant prześle Ci dokumenty

        Imię
        Nazwisko
        E-mail
        Telefon
        Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest aob consulting Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w Świnoujściu (72-600), ul. Armii Krajowej 14B, NIP: 8551585816 Polityka prywatności.